Copywriting – Moft sau necesitate?

July 16, 2018 | Author: | Posted in Din online

Copywriting – un termen care la noi inca reprezinta mai degraba o curiozitate. Totusi, care este rolul unui copywriter si ce in masura are nevoie site-ul tau de copywriting? Raspunsul la aceste intrebari le gasesti in cadrul articolului de astazi.

Inainte de a discuta despre copywriting, trebuie sa intelegem conceptul. Asadar, copywriting-ul reprezinta redactarea de texte (online sau offline), create special cu scopul de a realiza vanzari. De aceea, acest tip de redactare are ramura proprie, pentru ca totul este creat doar cu scopul de a vinde.

In cazul in care nu ai realizat pana acum, fiecare cuvant din cadrul unui site, fiecare semn de punctuatie, fiecare pagina de „Contact” este scrisa de catre cineva. Fie ca vorbim despre detinatorul site-ului sau de o firma specializata, cineva a scris candva acel text. Un lucru atat de banal, la care probabil ca nu te-ai fi gandit, dar care are o intreaga industrie in spate.

Desigur, nu toti copywriterii sunt la fel, fiecare copywriter specializandu-se pe o anumita ramura a acestei industrii foarte mari si foarte, foarte, importante:

  • Content Writer – Acesti oameni talentati se ocupa cu realizarea intregului continut in cadrul unui site web. Chiar daca nu se ocupa neaparat cu realizarea de texte care sa vanda, orice site are nevoie de un continut, iar Content Writerii sunt cei mai buni pentru aceasta misiune.
  • Ghost Writer – Acestia se ocupa in special cu articolele de blog. Orice afacere de succes are nevoie de un blog de succes. De fapt, si acest articol a fost scris de catre cineva.
  • Email Marketer – O categoria speciala de copywriter, Email Marketer-ul se ocupa doar cu realizarea de email-uri, fie ca vorbim despre o campanie de newsletter sau o campanie de reduceri.
  • SEO Copywriter – Acesti oameni se ocupa doar cu texte realizate special pentru optimizare de tip SEO. Subiectul SEO este foarte amplu si nu poate fi explicat in doar cateva randuri.
  • Technical Copywriter – Textele stiintifice si tehnice au nevoie sa fie redactate, fapt pentru care exista profesionisti care sa puna gandurile oamenilor de stiinta pe foaie. Sau in cadrul site-ului, in functie de necesitate si de caz.

Acestea sunt doar cateva ramuri ale industriei de copywriting, fiecare specializare ocupandu-se de o bucatica mica, dar esentiala.

De ce am nevoie de copywriting pentru site-ul meu?

In primul rand, ai nevoie de text in cadrul site-ului tau, acest aspect este indiscutabil. Dar necesitatea unui copywriter apare in momentul in care doresti sa ai un text scris cu un scop si care sa ofere rezultate (trafic pe site, vanzari etc.). Toata lumea poate scrie un text, dar nu toata lumea poate scrie in mod profesionist.

Pentru ca, la fel ca orice alta profesie, talentul nu este suficient. Un copywriter are nevoie de pregatire si munca constanta, fapt pentru care va deveni din ce in ce mai bun cu fiecare zi care trece, cu fiecare cuvant scris, cu fiecare email compus sau fiecare site terminat.

Doar asa se poate asigura un copywriting profesionist, care sa ofere site-ului tau calitatea pe care o merita.

Comments Off on Copywriting – Moft sau necesitate?

Author:

This author has published 4 articles so far. More info about the author is coming soon.