Clean eating – un obicei modern practicat de modele

February 7, 2019 | Author: | Posted in Diverse

#cleaneating este cel mai nou buzz in industria alimentara si nutritie (si pe Instagram). Principiul de lucru al alimentatiei curate este acela ca trebuie sa consumam alimente naturale, intregi si sa evitam mancarea procesata. Dar multi experti in domeniul sanatatii sunt sceptici in ceea ce priveste clean eating, deoarece acesta ar putea fi doar o alta nebunie pe internet.

O alimentatie curata este o strategie de dieta simpla de a manca alimente nutritive si intregi si de a evita alimentele procesate. O alimentatie curata nu este doar o dieta, este si un mod de a trai. Modelele consuma alimente in stare naturala, fara substante chimice si incarcate cu substante nutritive – fructe, legume, cereale integrale, proteine ​​si grasimi sanatoase. Afla mai multe despre ele, de pe acest site.

1. Consumati fructe si legume
OMS si Organizatia Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura recomanda consumarea a cinci portii de fructe si legume pe zi. Consumul de fructe si legume a fost, de asemenea, asociat cu o greutate redusa si cu mai putine probleme de sanatate.

Deci, primul pas pe care trebuie sa-l faceti, daca vreti sa mancati curat, este de a incepe sa consumati cel putin 5 portii de legume asortate si 3 portii de 3 fructe diferite pe zi.

2. Consumati proteine slabe
Proteinele fara grasimi, cum ar fi pestele, pieptul de pui fara piele, carnea de porc slaba si carnea de vita, ciupercile, ouale, edamamele si lamaile sunt ideale.

Proteinele sunt foarte importante si trebuie sa consumati o portie de proteine ​​la fiecare masa. De asemenea, proteinele din sursele animale si din plante vor preveni pierderea muschilor.

3. Evitati toate tipurile de alimente prelucrate
Alimentele prelucrate, cum ar fi carnatii, salamul, alimentele congelate, supe instant si alimentele gata pentru consum, trebuie sa fie eliminate din dieta dvs. De asemenea, ar trebui sa evitati alimentele procesate, cum ar fi laptele ambalat, spanacul pentru copii, legumele tocate, bomboanele, pita, iaurtul, branza si pastele intregi de grau.

Cele mai multe alimente procesate au un continut scazut de nutrienti si sunt incarcate cu substante chimice si conservanti.

4. Consumati grasimi sanatoase
Grasimi sanatoase cum ar fi nuci, avocado, seminte de in, seminte de pepene galben si seminte de floarea-soarelui sunt mari surse de grasimi sanatoase. De asemenea, puteti include unt de casa, ulei de masline virgin si ulei de tarate de orez pentru gatit.

5. Limitati consumul de zahar
In timp ce se presupune ca nu consumati mai mult de 6 lingurite de zahar pe zi, obiceiurile alimentare proaste va pot face sa consumati cate 25 de lingurite de zahar pe zi! Evitati alimentele (inclusiv pansamentele pentru salata si sosurile) care contin ingrediente cum ar fi fructoza, sirop de porumb, fructoza inalta, suc de fructe concentrat, melasa etc.
De asemenea, aveti grija de mediul inconjurator.

Consumand mai multe alimente pe baza de plante, limitand consumul de carne si evitand alimentele procesate, veti contribui la reducerea amprentei de carbon. Veti ajuta la reducerea utilizarii erbicidelor si pesticidelor, la reducerea practicilor de injectare a hormonilor in pesti si alte tipuri de carne si la scaderea nivelului de poluare a aerului, a apei si a solului.

Comments Off on Clean eating – un obicei modern practicat de modele

Author:

This author has published 36 articles so far. More info about the author is coming soon.