Cum te poti recupera dupa o noapte alba, potrivit expertilor

May 7, 2018 | Author: | Posted in Sanatate, Sfaturi, Sport, Timp Liber

Poate ca ai ramas pana tarziu, urmarind noua serie Netflix sau ai stat ingrijorata pentru interviul pe care urmeaza sa il sustii in ziua urmatoare. Insa alarma suna, iar tu nu ai nici cel mai mic chef sa ridici capul de pe perna. Scenariul este unul familiar multora dintre noi, dar vestea buna este ca exista cateva trucuri care va pot ajuta sa va recuperati mai repede dupa o noapte in care nu ai putut inchide un ochi:

Rezistati tentatiei de a amana alarma
In timp ce pentru noi a dormi este tentant, expertii sustin ca acesta este de fapt cel mai rau lucru pe care il poti face. Conform acestora, dupa o noapte proasta de somn ar trebui sa schimbi foarte putine lucruri in rutina ta. Cu alte cuvinte, trebui sa te trezesti sla aceeasi ora in fiecare dimineata, chiar daca este weekend. Respectarea aceluiasi interval de trezire este esential pentru mentinerea ritmurilor circadiane, modelelor proceselor fiziologice care coordoneaza functiile organismului, de la energia voastra la imunitate, metabolism si chiar creativitatea.

Ia o gura de aer
Daca poti consuma micul dejun pe terasa, este un inceput bun, iar daca ai timp sa te plimbi, este minunat pentru organism. Expertii recomanda sa va expuneti la lumina naturala, care indica ceasul corpului pentru a suprima productia de melatonina, hormonul care va face sa dormiti. Ca urmare, deveniti mai dinamice. Lumina soarelui ar putea spori si starea ta de spirit. Aceasta declanseaza eliberarea serotoninei, care va poate ajuta sa va simtiti mai relaxate cu privire la obiectivele zilei respective.

Nu exagerati consumul de cafeina
Cafeaua face parte din ritualul tau matinal, deci este indicat si permis sa te rasfati cu o cafea, dar este de preferat sa “tai” din portia de cofeina pana la pranz. In timp ce cafeaua poate ajuta initial, efectele nu vor dura. A savura cafea dupa-amiaza poate face sa adormi mai greu in acea noapte. Potrivit expertilor, o doza de cafeina consumata chiar cu sase ore inainte de culcare ar putea mentine o persoana treaza.

Luati un pui de somn de 25 de minute
Un pui de somn pe canapea pare a a fi cel mai bun lucru pentru a “recupera” un somn pierdut. Totusi, aveti grija sa nu cadeti in extrema unui somn adanc. Daca aveti nevoie de odihna la jumatatea zilei, luati un pui de somn de 25 de minute in jurul orei 13:00, spun expertii. E suficient timp pentru a va lasa sa va reimprospatati fara a va afecta somnul pe timp de noapte.

Atunci cand simtiti ca pierdeti energie, un pic de activitate poate face minuni. Expertii au constatat ca 10 minute de mers pe jos au crescut nivelul de energie mai mult decat cafeina. Puteti incepe in forta o zi ce se anunta alarmant de incarcata urmand aceste sfaturi de la expertii in medicina, astfel ca lipsa de odihna poate fi acoperita temporar prin activitate fizica si un consum moderat de cafeina.

Comments Off on Cum te poti recupera dupa o noapte alba, potrivit expertilor

Author:

This author has published 14 articles so far. More info about the author is coming soon.