Ghid de Personal Branding

April 22, 2019 | Author: | Posted in Tehnologie

Pana nu demult, conceptul de brand te ducea instantaneu cu gandul la cele mai mari companii ale lumii. In 2019, insa, oricine si orice poate fii un brand, atata vreme cat indrazneste sa iasa din multime si sa se faca auzit.Explicat pe intelsul tuturor, branding-ul este o poveste cu scenariu original, care capteaza atentia oamenilor prin unicitate. Cum nici o poveste nu seamana cu cealalta, acest articol vine cu cateva sfaturi, menite sa te ajute sa iti scrii propriul scenariu de succes.

Ce este personal branding-ul?

Conceptul de personal branding reprezinta procesul prin care oamenii aleg sa se autopromoveze. Branding-ul personal e despre tine si despre imaginea pe care alegi sa o promovezi in fata celor din jur. Astfel, personal branding-ul se dezvolta in trei etape. In prima faza, trebuie sa iti constientizezi unicitatea, sa stabilesti ceea ce te diferentiaza de competitie si sa alegi valorile pe care vrei sa le promovezi. Urmatorul pas este sa te decizi asupra mijloacelor de comunicare ideale pentru continutul pe care il oferi. Ultima faza presupune implementarea propriu-zisa a strategiei de branding.

5 pasi pentru construirea brand-ului tau

  1. Ideea!

Totul incepe cu o idee. Pentru a avea success in branding este necesar ca aceasta idee sa te diferentieze de celelalte oferte existente pe piata, asa ca fii creativ si original! Aceasta etapa presupune si dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra brandului tau, ceea ce inseamna ca va trebui sa decizi cine esti, cine vrei sa devii si care sunt valorile care te ghideaza.

 

  1. Defineste-ti publicul tinta!

Sa multumesti pe toata lumea nu e tot timpul o idee buna! In branding este foarte important sa stii cui te adresezi, putand, astfel, sa creezi o relatie pe termen lung cu clientul. Uita-te in jur si descopera ce fel de oameni te inspira! Gandeste-te la ceea ce poti aduce in viata oamenilor si creaza-ti propria comunitate!

 

  1. Design-ul!

Elementele de graphic design sunt esentiale in branding. Gandeste-te la un logo de efect si  creaaza in jurul lui o intreaga strategie grafica ce contine fonturi, culori si imagini ce te vor face memorabil in ochii clientilor. In acest demers trebuie sa ai in vedere atat ideile si valorile dupa care te ghidezi, cat si publicul caruia te adresezi.

 

  1. Fa-ti loc in online!

Existenta pe o platforma online este vitala in personal branding. Accesibilitatea este un criteriu extrem de important atunci cand alegem un brand, asa ca oamenii trebuie sa stie ca te pot gasi la un click distanta! Construieste-ti o identitate online, creeaza-ti un website, utilizeaza zilnic retelele de socalizare si incearca sa spui aceeasi poveste atat online, cat si offline!

 

  1. Interactioneaza cu urmaritorii tai!

Odata cu dezvoltarea tehnologiei, interactiunea dintre oameni si branduri a devenit la indemana tuturor. Asigura-te ca mesajul tau ajunge la public atat online, cat si offline. O sa fii surprins, insa oamenii inca au nevoie de interactiuni interpersonale. Indiferent de industria in care alegi sa activezi, ofera-le oamenilor oportunitatea de a te cunoaste!

 

Daca vrei sa intri pe piata de personal branding, acum este momentul! Construirea unui brand personal necesita timp, implicare si rabdare! Fii tu insuti si bucura-te de calatoria in care ai pornit!

 

 

 

Comments Off on Ghid de Personal Branding Tags: , ,

Author:

This author has published 39 articles so far. More info about the author is coming soon.